top of page

Gitaar Plus 4, 2016

Nummer 4, Mei 2016.

Weer smullen geblazen.


De nieuwe Gitaar Plus ligt weer voor me. Eigenlijk moet ik zeggen, dat hij al een paar dagen voor me lig, maar omdat ik verrekte veel pijn heb aan mijn rechter schouder, is het moeilijk om nieuwe stukjes te schrijven.


Maar bij het lezen van de cover gaat mijn hart al sneller slaan. Frankfurter Musikmesse, Vintage Veenendaal en Noorden Gitaardag. En daar staan allemaal verslagen van in. Wat wilt een mens nog meer.


In Actueel wordt aandacht besteed aan een boek over Les Paul “In His Own Words”. En als ik zeg Les Paul, dan weet iedere gitaar liefhebben wie dat is. Ook daarin word aandacht gegeven aan dat muziek zaak Peter Verspuy verkocht is aan Bax-Shop. Nu zal ik ongetwijfeld iets gemist hebben, maar sinds kort heb ik geen nieuwsbrief van Peter Verspuy meer gekregen, maar kreeg ik van Bax-Shop. Nu weet ik waarom, en hoef me niets meer af te vragen en kan mijn e-mail met de vraag over het hoe en waarom. De vuilnis bak in. Probleem op gelost, dus.


In 4 pagina's wordt aan dacht besteed aan Frankfurt 2016. Zo is daar ook aandacht over de DigiTech Trio+, een band creator en looper (daar moet ik als gitarist en opname freak eens over nadenken. Zo te zien in dat een Mooi apparaat.




Lijk me geweldig. Ook de gitaar versterker, de Orange Tiny Tereror.


En dag op pagina 14 hebben ze het eerste interview. Ralph De Jongh en Erwin Java



Geobsedeerd (Chris Wimsemius) door de klank van CMW Amps. Bas voetpendaal de BC-1X en de versterker Blackstar Fly Bass Mini komen ook aanbod. Net zoals E.BN. Music Man St. Vincent, de met vier pagina's de Gitaardag In Noorder en met 4 pagina's een verslag van de Vintage Veenendaal



De klassiekers van deze keer is de Gretsch 6122 Chet Atkins Country Gentleman uit 1967.


En de vaste rubrieken zoals Akkerpunctuur van Jan Akkerman, TweedeKansjes en Correspondentie zijn er gelukkig ook weer.


En ik zal wel weer een hoop vergeten zijn. Maar hij alweer zo vol met mooie en nuttige informatie, dat je soms niet goed weet waar te beginnen. Maar als je nog geen abonnement heeft en het allemaal toch wil weten, ren dan naar de winkel of een abonnement.


Dus dan een e-mailtje naar gitaarplus@me.com of een telefoontje naar 020-6372274 en als je nog ouderwets een kaartje wilt sturen, dat kan ook naar Hobbies Media BV, Klaprozenweg 86, 1032 KX Amsterdam.


Foto's copyright by Gitaar Plus, 2016.





RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Er zijn nog geen tags.
bottom of page